Aardbeien

Wie is er nu niet gek op aardbeien? Eerlijk gezegd, vroeg als kind moest ik er niets van hebben. Mijn zusje vrat ze bij het leven, maar ik nee dank je. Nu, inmiddels jaren later, vind ik aardbeien heerlijk. Dat geld overigens niet alleen voor aardbeien maar ook voor veel andere dingen. Maar daar later een keer meer over.

Aardbeien is een echt zomer fruit. Mijn kids vinden ze heerlijk, zodra ze weer in de schappen liggen gaan er echt bakken per week door heen. Mee naar school, uit school, op een plankje, na het eten, naja ga zo maar door. Met aardbeien kan je ook alle kanten op. Gewoon zo eten, ijs van maken, in salade (ja echt waar super lekker!), cake, taartvulling of bijvoorbeeld havermout repen.

Aardbeien zijn ook gezond natuurlijk. Dus ook wel fijn om ze in iets gezonds te verwerken. Deze havermout repen zijn niet alleen makkelijk, maar dus ook een gezond tussendoortje. Vegan! Ze kunnen overigens ook prima bij het ontbijt, lekker met een beetje kwark of yoghurt en natuurlijk nog meer verse aardbeien.

Had ik al gezegd dat deze repen heel makkelijk te maken zijn? Je hebt slechts 4 ingrediënten nodig. Havermout, appelmoes, agave siroop naar smaak en natuurlijk verse aardbeien. Verwacht geen knapperige, koek achtige repen, maar wel een zachte havermout structuur.

Maak ze snel en geniet zonder zorgen!

havermout aardbeien repen

4 Ingrediënten havermout repen

Gezond, lekker & makkelijk
Voorbereidingstijd 5 minuten
Bereidingstijd 20 minuten
Totale tijd 25 minuten
Gang Tussendoortje
Keuken Nederlands
Porties 8
calorieën 100 kcal

Equipment

  • bakvorm 20×20

Ingrediënten
  

  • 175 gr Havermout
  • 175 gr Appelmoes 0% suiker
  • 100 gr Aardbeien, gewassen en ontkroont
  • 1 el agave siroop

Instructies
 

  • Snij de aardbeien in kleine stukjes.
  • Meng de aardbeien met de appelmoes, prak de aardbeien een beetje.
  • Meng de havermout en de agave siroop door het appelmoes aardbeien mengsel.
  • Bekleed de bakvorm met bakpapier.
  • Stort het mengsel in de bakvorm en verdeel goed over de vorm.
  • Bak in een voorverwarmde oven (onderboven warmte), voor ongeveer 20 minuten, op 175℃
  • Laat volledig in de vorm afkoelen voor je er repen van snijdt.
  • Bewaar in de koelkast.

Notities

  • Ik gebruikte verse Hollandse aardbeien in deze.
  • Gebruik je liever geen 0% suiker appelmoes, maar een gezoete variant? Kijk dan even of je de agave siroop wel nodig vind.
  • Ik gebruikte overigens de appelmoes van Hak.
  • De repen zijn, ook met agave siroop niet heel zoet. Wil je ze zoeter? Gebruik dan iets meer agave siroop.

Laat weten wat je van het recept vind:

1 ster2 sterren3 sterren4 sterren5 sterren (Nog geen waarderingen)
Laden…
Trefwoord aardbeien, Gezond, Havermout, Healthy, Makkelijk, Snel, Vegan